Sonntag, 16. November 2008

Leitmotiv

The other day I was asked by a journalist during an interview what I would see as my leitmotiv, well honestly I never really thought about it, but to put it in a nutshell, it must be something about small figures in big wide spaces, that is something that always pops up in my work. From todays painting I made two versions, if you see the sketch below the painting here is based on the sketch on the left, the sketch on the right is for a painting that will be shown at an exhibition called "TROUVAILLES" at the Galerie Christine Brügger in Bern, Switzerland.

Vor kurzem fragte mich ein Journalist während eines Interviews was mein Leitmotiv sei. Ehrlichgesagt hatte ich darüber bisher nie wirklich nachgedacht aber, um es auf den Punkt zu bringen, es muss etwas mit kleinen Figuren in großen, weiten Räumen zutun haben, das kehrt in meinen Arbeiten immer wieder. Vom heutigen Bild habe ich zwei Varianten gemalt. Wie Sie an den Skizzen weiter unten sehen, basiert das heutige Bild auf der linken, die rechte Skizze gehört zu einem Bild das in einer Ausstellung mit dem Titel "TROUVAILLES" in der Galerie Christine Brügger in Bern zu sehen sein wird.




ca. 5,9 x 5,9 inch / Oil on Board / ca. 15cm x 15cm / Öl auf Holz


Le Sketch:



Labels: ,